آی داک

ساخت وبلاگ

فهرست مطالب

ضرورت های دیگری برای استفاده از فنون ارزشیابی توصیفی در برنامه ریزی درسی
اهمیت اندازه گیری هوش هیجانی
تعریف و پیشینه هوش هیجانی
پیشینه مطالعه هوش غیر شناختی
مولفه های اصلی هوش هیجانی و اجتماعی و عوامل تشکیل دهنده آنها
مولفه های درون فردی
مولفه های سازگاری
مولفه های خلق و خوی عمومی(کلی(
مولفه های میان فردی
مولفه ها
عوامل
دلالت های ارتقاء تحصیلی خود به خود
معنی ارتقاء خود به خود
دلایل و شواهد موید ارتقاء خود به خود
تعمیم و گسترش آموزش همگانی و اجباری
توجه به تمامی عوامل موثر در افت
عوارض روحی روانی مردودی
آموزش و پرورش سنتی و جدید و دلالتهای آنان
امتحانات و عوارض آن
ایجاد رقابت نامطلوب
ابزار تهدید و ارعاب دانش آموز
خلاقیت زدائی
اعتبار و توان امتحان
ارزشیابی مساوی با امتحان نیست
خسارت های اقتصادی
خسارت های مستقیم افت تحصیلی
خسارت های غیر مستقیم
بررسی و نقد نظرهای طرفداران نظام فعلی ارتقای تحصیلی در ایران
چالش ها و الزامات ارتقاء تحصیلی خود به خود
گامهایی به سوی استقرار طرح
بسترهای مناسب طرح ارتقاء خود به خود
بسترهای آموزشی
بسترهای فرهنگی
منابع

در این یادداشت بلند! با استفاده از دو مقاله به بررسی دلالت های استفاده از فنون ارزشیابی توصیفی در نظام برنامه ریزی درسی با توجه به نظام موجود ارزشیابی تحصیلی و مقررات موجود ارتقاء تحصیلی در آموزش و پرورش کشور می پردازیم.
متاسفانه در ادبیات آموزشی موجود در کشور ما، امتحان که نوعی اندازه گیری (Assessment) می باشد؛ با ارزشیابی (Evaluation) که نوعی قضاوت است؛ یکسان پنداشته شده است. در حالیکه امتحاناتی که در نظام فعلی ارتقاء تحصیلی در ایران با استفاده از مقیاس کمی (۲۰-۰) از دانش آموزان گرفته می شود تنها بخشی از قابلیت های هوش شناختی (IQ) دانش آموزان را می سنجد و در مورد اندازه گیری هوش هیجانی (Emotional Intelligence) اطلاعاتی را فراهم نمی آورد. لذا در این یادداشت به تدقیق پیرامون هوش هیجانی و ارتقاء تحصیلی می پردازیم. سید احمد جلالی در مقاله ای تحت عنوان “هوش هیجانی” که در فصلنامه تعلیم و تربیت شماره مسلسل ۷۰ و ۶۹ منتشر شده، به کالبد شکافی این واژه پرداخته است.

در قسمت اول این یادداشت به نقل مستقیم مطالب ذیل از این مقاله پرداخته ایم:
۱٫ تعریف هوش هیجانی
۲٫ بررسی پیشینه نظری هوش هیجانی
۳٫ بررسی مطالعات انجام شده درباره هوش غیر شناختی
۴٫ مولفه های اصلی هوش هیجانی و عوامل تشکیل دهنده آنها

در قسمت دوم یادداشت به بررسی دلالت های ارتقاء خود به خود تحصیلی در نظام ارزشیابی تحصیلی ایران پرداخته ایم. محمد حسنی با مساعدت و همفکری هفت تن از همکارانش در دفتر ارزشیابی تحصیلی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش به سفارش شورای عالی آموزش و پرورش مقاله ای تحت عنوان “ارتقاء خودکار قبولی تضمینی یا حذف مردودی” تهیه کرده است. در این مقاله معنی، کاربرد، دلایل، چالش ها و الزامات ارتقاء خود به خود در نظام ارزشیابی تحصیلی کشور با استفاده از شواهد پژوهشی و مطالعاتی و آئین نامه ها و مقررات تحصیلی تشریح شده است. (حسنی، بی تا )
در قسمت دوم این یادداشت به نقل مطالب ذیل از این مقاله پرداخته ایم:
۱٫ معنی ارتقاء خودبه خود
۲٫ دلایل و شواهد موید ارتقاء خود به خود
۲-۱- تعمیم و گسترش آموزش همگانی
۲-۲- توجه به تمامی عوامل موثر در افت تحصیلی
۲-۳- عوارض روحی و روانی مردودی
۲-۴- آموزش و پرورش جدید و دلالت های آن
۲-۵- امتحانات و عوارض آن
۲-۶- اعتبار و توان امتحان در سنجش اهداف
۲-۷- خسارت های اقتصادی نظام موجود ارزشیابی تحصیلی
۳٫ بررسی و نقد نظرهای طرفدارن نظام فعلی ارتقاء تحصیلی در ایران
۴٫ چالش ها و الزامات ارتقاء خود به خود

در انتهای یادداشت نیز فهرست منابع دو یادداشت و مقاله اخیر الذکر درج گردیده است.

قسمت اول: اهمیت اندازه گیری هوش هیجانی

در اندازه گیری هوش هیجانی بیشتر به توان بالقوه انجام کار توجه می شود تا حاصل کار، یعنی بیشتر به فرایندها توجه داریم تا پیامدها. جلالی تاکید نموده است که نتایج پژوهش های انجام شده در خصوص هوش هیجانی در خارج از کشور نشان داده است که “مدارسی موفق هستند که به ایجاد رابطه مناسب بین دانش آموزان، دانش آموزان و معلمان و دانش آموزان و سایر اعضای مدرسه کمک می کنند”. (جلالی، ۱۳۸۱).
این نتایج با یافته های پژوهش دیگری در خصوص فرهنگ مدرسه (School culture) در داخل کشور مشابهت دارد. (مقنی زاده،۱۳۸۰) در یافته های این پژوهش که در مقاله ای تحت عنوان: “ارتقای فرهنگ مدرسه، بنیانی برای اصلاح مدرسه” در فصلنامه تعلیم و تربیت شماره مسلسل ۷۱ منتشر شده بر این نکته تاکید شده است که مدرسه صرفاً یک سازمان آموزشی نیست، بلکه جامعه ای کوچک است که از طریق فعالیت و مشارکت دانش آموزان خود به عنوان عناصر اصلی و بزرگسالان مدرسه، سمت و سو و فرهنگ خاص خویش را پیدا می کند و دارای هویت است.(مقنی زاده، ۱۳۸۱).
با توجه به اهمیت هوش هیجانی و تازه گی مطالب طرح شده توسط جلالی، بخشی از مقاله وی که در آن تعریف و بررسی پیشینه نظری هوش هیجانی و پیشینه مطالعات تجربی هوش غیر شناختی و تعریف مختصری از مولفه های اصلی هوش هیجانی و اجتماعی و عوامل تشکیل دهنده آن ارائه شده؛ عیناً به تفکیک عناوین مربوطه درج می نمائیم.

تعریف و پیشینه هوش هیجانی
تعریف هوش هیجانی نیز همانند هوش شناختی شناور است. این اصطلاح از زمان انتشار کتاب معروف گولمن (Gole man) (1995) به گونه ای گسترده به صورت بخشی از زبان روزمره درآمد و بحث های بسیاری را برانگیخت. گولمن طی مصاحبه ای با جان انیل (۱۹۹۶) هوش هیجانی را چنین توصیف می کند:
“هوش هیجانی نوع دیگری از هوش است. این هوش مشتمل بر شناخت احساسات خویشتن و استفاده از آن برای اتخاذ تصمیم های مناسب در زندگی است. توانایی اداره مطلوب خلق و خوی و وضع روانی و کنترل تکانش هاست. عاملی است که به هنگام شکست ناشی از دست نیافتن به هدف، در شخص ایجاد انگیزه و امید
می کند. هم حسی یعنی آگاهی از احساسات افراد پیرامون شماست. مهارت اجتماعی یعنی خوب تا کردن با مردم و کنترل هیجان های خویش در رابطه با دیگران و توانایی تشویق و هدایت آنان است.”

گولمن در همین مصاحبه ضمن مهم شمردن هوش شناختی و هیجانی می گوید: هوش بهر (IQ) در بهترین حالت خود تنها عامل ۲۰ درصد از موفقیت های زندگی است. ۸۰ درصد موفقیت ها به عوامل دیگر وابسته است و سرنوشت افراد در بسیاری از موارد در گرو مهارت هایی است که هوش هیجانی را تشکیل می دهد.

 

دانلود فایل
نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 55

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : اندازه گیری هوش هیجانی,هوش هیجانی,ارتقاء تحصیلی, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 328 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 11:48

فهرست مطالب

مقدمه

اهداف تحقیق

تعریف اصطلاحات عمومی

چکیده پژوهش

تاریخچه نوجوانی

نوجوانی

نوجوان و خانواده

طبقه بندی مشکلات نوجوان

بزهکاری

اختلالات شخصیت

اختلال شخصیت دوری گزین (اجتنابی)

همه گیر شناسی

اختلال شخصیت وابسته

اختلال شخصیت وسواسی- جبری

اختلال شخصیت انفعالی- پرخاشگر

خلاصه پژوهش

جدول نمرات نوجوان دارای والد

جدول نمرات نوجوانان بدون والد

والد دار

بدون والد

بحث در مورد یافته های به دست آمده

نمودار ستونی نمرات نوجوانان والد دار

نمودار ستونی نمرات نوجوانان بدون والد

نتیجه گیری

پیشنهادات

محدودیت ها

منابع
نقش والدین در تحصیل فرزندان

مقدمه:

   منظور از اختلالات شخصیت، الگوهایی از رفتار غیر انطباقی است. به طوری که هنگامی ویژگیهای شخصیت چنان انعطاف ناپذیر و غیر انطباقی شوند که کارکرد فرد را به میزان چشمگیری مختل کنند، در این صورت به اختلالهای شخصیت تبدل می شوند.

اختلالات شخصیت در واقع شیوه های نامناسب برای حل مسئله و کنار آمدن با فشار روانی هستند که اغلب در اوایل نوجوانی بروز می کنند و در سراسر بزرگسالی ادامه می یابند.

 افراد مبتلا به اختلالات شخصیت معمولا ناراحتی یا اضطرابی احساس نمی کنند، انگیزشی برای تغییر رفتار خود نشان نمی دهند و برخلاف افراد اسکیزوفرنیایی تماس خود را با واقعیت از دست نمی دهند و نابسامانی چشمگیری در رفتارشان مشاهده نمی شود.

در III DSM از ۱۲ نوع اختلالات شخصیت یاد شده است که یکی ازآنها اختلال شخصیت ضد اجتماعی است که در این پژوهش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

افرادی که به اختلال شخصیت ضد اجتماعی مبتلا هستند فاقد حس مسئولیت و درک اخلاقی هستند و توجهی به دیگران ندارند. رفتار آنها کم و بیش زیر سلطه نیازهای خود آنان است و به عبارت دیگر آنها فاقد وجدان هستند.

اختلال شخصیت ضد اجتماعی الگوی رفتاری خاصی است مشخص با شرارت، اعمال ضد اجتماعی، جنایی که در کودکی و اوایل نوجوانی شروع می شود و منجر به اختلالات شدید در خیلی از زمینه های زندگی مثل روابط خانوادگی، تحصیل، شغل، خدمت سربازی و ازدواج می گردد.

علام اساسی این اختلال عبارتند از: بی قراری، میدان توجه کوچک، نزاعهای مکرر که اغلب منجر به درگیری با افراد دیگر می شود، سابقه تحصیلی خراب، فرار از منزل، سابقه شغلی ناموفق، درگیری با پلیس، دروغگویی، هرزگی، بی مبالاتی در رفتار جنسی، همجنس خواهی، عدم احساس گناه، فقدان محبت، اضطراب، عدم وجود شرم و حیا و غیره.

شیوع اختلال شخصیت ضد اجتماعی میان نوجوانان بسیار دیده می شود. زیرا دوره نوجوانی مرحله حساسی از رشد یک انسان است و دوره نوجوانی در میان دوران رشد انسان، یکی از حقایق قطعی و غیر قابل سوال می باشد.

   همانطور که در هر دوره جبر تاریخ جوی بوجود می آورد که باعث ظهور بعضی افراد می گردد، حوادث فرهنگی و اجتماعی نیز نوجوانی را به عنوان یک مرحله قطعی و مشخص در رشد انسان بوجود آورده است که زمینه ای است برای مطالعات وسیع.

 اهداف تحقیق:

هدف از این تحقیق این است که بدانیم آیا از نظر زمینه های رفتاری و روانی وشخصیتی میان نوجوانان والد دار و بدون والد تفاوتی وجود دارد یا خیر؟

هدف دیگر این است که میزان شیوع اختلال شخصیت ضد اجتماعی را میان نوجوانان والد دار و بدون والد تعیین کنیم.

هدف دیگر این است که در صورت مشخص شدن تفاوتها، نتایج در اختیار موسسات و کسانی که در کار تعلیم و تربیت و آموزش نوجوانان هستند، قرار بگیرد تا گامی موثر باشد در تدوین برنامه های منظم برای رفع مسائل و مشکلاتی که ممکن است در میان نوجوانان وجود داشته باشد.

 

دانلود فایل
نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 45

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : نقش والدین در تحصیل فرزندان,تحصیل فرزندان,نقش والدین در تحصیل, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 391 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 11:44

فهرست مطالب

فصل اول 

کلیات

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

هدف پژوهش

تفاوت عادت و اعتیاد

پیشگیری

روش های پشگیری اولیه

بهداشت روانی

تعاریف عملیاتی

فصل دوم - موضع گیری های نظری و یافته های پژوهشی در خصوص اعتیاد به سیگار و سیگار

دیدگاه های مربوط به سوء مصرف مواد

دیدگاه زیست شناختی و پزشکی

دیدگاه اجتماعی

دیدگاه روان تحلیلی

دیدگاه های یادگیری و شناختی- رفتاری

عوامل مخاطره آمیز فردی

ژنتیک

صفات شخصیتی

اختلال های روانی

نگرش مثبت به مواد

موقعیتهای مخاطره آمیز فردی

تاثیر مواد بر فرد

عوامل مخاطره آمیز بین فردی و محیطی

عوامل مربوط به خانواده

نقش خانواده در آگاه سازی جوانان و نوجوانان

ستیزه والدین

رفاه اقتصادی خانواده

در دسترس بودن مواد مخدر

نابرابری های اقتصادی و اجتماعی

بیکاری

عقاید معتادان درباره اعتیاد واعتقادات دینی

عوامل مروبوط به دوستان

روش‌‌های مقابله با فشار همسالان

واکسیناسیون ذهنی

آموزش قاطعیت

آموزش مهارت‌های زندگی و اطلاع رسانی

عوامل مربوط به محیط آموزشی

عوامل مربوط به محل سکونت

عوامل مخاطره آمیز اجتماعی

قوانین

بازار مواد

مصرف مواد به عنوان هنجار اجتماعی

کمبود امکانات فرهنگی، ورزشی، تفریحی

عدم دسترسی به سیستمهای خدماتی، حمایتی، مشاوره ای و درمانی

سیگار

مقدمه

تعریف

اپیدمیولوژی

سبب شناسی

اثرات نیکوتین بر بدن

درمان و ترک سیگار

اعتیاد

انواع مواد و شیو ه های مصرف

توتون

تریاک

هروئین

کدئین

مرفین

حشیش

ماری جو انا

کوکائین

مواد توهم زا

آثار مصرف

فن سیکلیدین

داروهایی که مصرف پزشکی دارند

آمفتامین ها

اکستاسی

نحوه اثر در مغز

تأثیرات آنی مصرف اکستاسی

عوارض ناشی از مصرف اکستاسی

درمان

اثرات MDMA

الکل  و آثار مصرف

استروئیدها

مواد استنشاقی

آثار مصرف مواد استنشاقی

آشنایی با ابزار مصرف مواد

عوامل خطر ساز و محافظت کننده در سوء مصرف و وابستگی به مواد

عوامل موثر بر اعتیاد

استراتژی‌های پیشگیری از اعتیاد

مراحل درمان

معتاد

غیر معتاد(سالم)

بهداشت روانی چیست؟

اضطراب هستی

فصل سوم - روش انجام پژوهش

پیشینه ی پژوهش

پژوهشهای انجام شده در ایران

پژوهشهای انجام شده در خارج

هدف های پژوهش

جامعه ی آماری و حجم نمونه

روش جمع آوری اطلاعات

تجزیه و تحلیل داده ها

منابع و مآخذ

منابع انگلیسی

فصل اول: کلیات

۱-۱ . مقدمه:

    در هر جامعه­ای نیروی فعال و جوان بعنوان یکی از ذخایر و سرمایه­های آن جامعه محسوب و مطرح می­باشد و در عمل نیز چرخه­ی فعالیت­های مختلف پیکره اجتماع بطور مستقیم و غیرمستقیم متکی به نیروهای فوق است که متاسفانه قشر وسیعی از جوانان و نوجوانان ما اکنون گرفتار سیگار شده­اند که آنان را در کام خویش فرو می­برد و توان حرکت و فکر را از آنان می­گیرد و هستی را از آن­ها ساقط میکند .

۱ – بالاترین رقم سنی معتادان در ایران را افراد ۲۷ – ۲۱ساله تشکیل می­دهند.

۲ – افرادی که به انواع سیگار اعتیاد پیدا کرده­اند، اغلب اولین تجربه­شان را به صورت تفریحی و در دوران نوجوانی با کشیدن سیگار شروع کرده­اند.

۳ – تشخیص رفتارهای آشکار دوره نوجوانی از رفتارهای ناشی از مصرف سیگار دشوار است.

۴ – نوجوانانی که از بودن در خانواده­یشان احساس رضایت داشته­اند و روابط صمیمی بین اعضای خانواده وجود داشته­است، کمتر به دنبال سیگار، الکل و انواع مخدرها بوده­اند.

یکی از مشکلات عمده­ای که نسل جوان جامعه با آن رو به روست، خطر گرایش به مصرف سیگار است. از آن جا که مصرف این گونه مواد (انواع سیگارها، قرص­ها، مخدرها و…) در بین جوانان و نوجوانان رو به افزایش است، وظیفه والدین، مربیان و سایر نهادهای اجتماعی و آموزشی برای آگاه ساختن قشر جوان از عواقب مصرف سیگار به مراتب سنگین­تر از قبل می­شود. با توجه به این موضوع، والدین و مربیان باید سعی کنند با استفاده از روش­ها و آموزش­های لازم، بچه­ها را از همان دوران کودکی و پیش نوجوانی با آثار زیان بار مصرف سیگار و اثرات و پیامدهای ناشی از آن بر جسم و روان شان مطلع سازند.

به رغم نکوهش و مذمت در مضرات سیگار و هشدار محققان، پزشکان و کارشناسان بهداشتی و فعالیت رسانه‌ها در مورد این بلای خانمانسوز و قاتل خاموش، باز هم به وفور مشاهده می‌کنیم که افراد بسیاری در جامعه همچنان به کشیدن سیگار و دود کردن وجود خود مشغول هستند و هیچ توجهی به این هشدارها و علایم خطر ندارند و افراد دیگر را به این ورطه و منجلاب می‌کشند.

آیا می‌دانند که چرا سیگار می‌کشند و چه چیزی از کشیدن سیگار نصیب آن­ها می‌شود یا چه خسارات جبران‌ناپذیری به روح و جسم و اگر صاحب خانواده هستند به خانواده بیگناه آن­ها وارد می‌شود و جدای از این چه ضربه‌ای به افراد جامعه­ به خصوص نوجوانان، جوانان و قشر دانشجو که در حالت هشدار قرار دارد وارد می‌شود؟!

باید بدانیم که اگر راهکارهای پیشگیرانه و موثر در شیوع مصرف سیگار و سیگار در میان نوجوانان و جوانان در نظر گرفته نشود، همواره باید نگران عواقب به مراتب بدتری از این بلای خانمانسوز در میان نسل فردای جامعه باشیم!

افرادی که نگرش­ها و باورهای مثبت و یا خنثی به سیگار دارند، احتمال مصرف و اعتیادشان بیش از کسانی است که نگرش­های منفی دارند. این نگرش­های مثبت معمولاً عبارتند از: کسب بزرگی و تشخص، رفع دردهای جسمی و خستگی، کسب آرامش روانی، توانایی مصرف مواد بدون ابتلا به اعتیاد.

 

دانلود فایل
نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 145

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : بهداشت روانی دانشجویان, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 333 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 11:34

چکیده

مقدمه

تعاریف اصطلاحات و متغیرها

بازنگری پیشینه تحقیق

اهداف پژوهش

سوالات پژوهش

روش تحقیق و تحلیل داده ها

جامعه آماری و روش نمونه برداری

ابزارهای پژوهش

جدول (۱) ماده های عامل شماره ۱ (مربوط به مسائل ناشی از معلم و تدریس)

جدول (۲) ماده های عامل شماره ۲ (مسائل مربوط به خانواده دانش آموز)

جدول (۳) ماده های عامل شماره ۳ (مشکلات ناشی از برنامه ریزی درسی)

جدول (۴) ماده های عامل شماره ۴ (مسایل مربوط به سلامت جسمانی و روانی دانش آموز)

جدول (۵) ماده های عامل شماره ۵ (مسایل عمومی)

جدول (۶) ماده های عامل شماره ۶ (مشکلات ناشی از مدیریت آموزشی)

جدول (۷) ضرایب همبستگی بین عوامل ششگانه افت تحصیلی

پایائی پرسشنامه افت تحصیلی

جدول (۸) خلاصه نتایج رگرسیون چ  ند مرحله ای متغیرهای پیش بینی با تعداد سالهای مردودی دانش اموزان

نتیجه گیری

منابع

چکیده

در این تحقیق هدف اصلی شناسایی عوامل مهم افت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی شهر اهواز در سال ۸۱-۱۳۸۰ بوده است. از بین کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی شهر اهواز که حداقل یکبار در پایه سوم مردود شده بودند بطور تصادفی ۲۰۰ نفر انتخاب شدند. برای جمع  آوری اطلاعات از دو مقیاس سنجش عوامل افت تحصیلی و شاخص افت تحصیلی یا ۹۵ متغیر استفاده شده است. تحلیل عوامل نشان داد که ۶ عامل قابل استخراج است. عوامل استخراج شده روی هم در ۸/۴۳ درصد واریانس افت تحصیلی را تبیین می کرد. این عوام به ترتیب واریانس تبیین شده عبارتند از: مسائل ناشی از معلم و تدریس؛، مسائل مربوط به خانواده، مشکلات ناشی از برنامه ریزی درسی، مسائل مربوط به سلامت جسمانی و روانی دانش آموز، مسائل عمومی و مشکلات ناشی از مدیریت آموزشی، همه عوامل استخراج شده از پایایی و روایی رضایت بخشی برخوردار بودند. ضرایب همبستگی عوامل ششگانه با تعداد سالهای مردودی نیز در سطح مورد انتظار معنی دار بودند.

 

دانلود فایل
نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 30

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان,عوامل افت تحصیلی,افت تحصیلی دانش آموزان,افت تحصیلی, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 296 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 11:28

فهرست
فصل اول
کلیات
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
سؤالات تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها
خلاصه فصل
فصل دوم
پیشینه تحقیق
مقدمه
کودک، کتاب، مطالعه
تدارک محیط مناسب برای مطالعه
اصول مطالعه و تحقیق و فراگیری بهتر آن
اصول قبل از شروع مطالعه و تحقیق
روشهای مطالعه
فنون خواندن اجمالی
روش سریع خواندن
روش خواندن تجسمی
روش خواندن انتقادی
روش خواندن عبارت تکراری
روش دقیق خواندن
خواندن به عنوان یادگیری
فعالیت و خواندن
خواندن فعال
زمان خواندن و تحقیق
اهداف خواندن
خلاصه فصل دوم
فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزار تحقیق
روشهای آماری
متغیرها
توضیح روشهای آماری
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل آماری
فصل پنجم
مقدمه
خلاصه پژوهش
نتیجه گیری
محدودیتها
پیوست
فهرست منابع
پرسشنامه

فصل اول

کلیات

مقدمه:

ایجاد علاقه  به مطالعه و تحقیق و تشویق آن مدت زمان طولانی است که در سر لوحه برنامه های توسعه و پیشرفت کتاب قرار گرفته است. اگر چه دانستن آمار بی سوادان دنیا آسان است اما اطلاعاتی مناسب از بزرگسالان با سوادی است  که دست به مطالعه کتاب، مجله، روزنامه نمی  توانند و از تعداد شاگردان مدارسی که غیر از کتابهای درسی مطالب دیگری نمی خوانند در دست نیست، چرا که خواندن و مطالعه به یک نوع ختم نمی شود بلکه دارای انواع زیادی است که از طرفی عادت به مطالعه با در نظر گرفتن  گروه سنی، سطح آموزشی و زمینه های فرهنگی و اجتماعی بسیار متفاوت است( استیگر، ترجمه شکوفی ۱۳۷۷)

در دنیای امروز متغیر قرن بیستم که در هر لحظه در زمینه های متفاوت علمی، هنری، سیاسی، اقتصادی و… یک اتفاق تازه ای پدید می آید اهمیت و ضرورت مطالعه نمودار می شود در این عرصه پر ماجرا انسانها هستند که رقابت می کنند. کتاب و مطالعه و تحقیق در جهان کنونی دیگر کار افراد ویژه ای نیست، حجم اطلاعات و مطالب در شاخه های علمی مختلف  به گونه ای است که حتی برای رفع کوچکترین نیاز فردی و یا شغلی باید مقدار زیادی وقت صرف نمود امروزه به اثبات رسیده است کسی که سخن گفتن فرا گرفته باشد به مشکلات نا محدودی فائق آمده که قدرت بزرگترین رایانه های ساخت بشر را پشت سر نهاده است.

بهبود کیفیت خواندن و تحقیق مانند سایر توانائیهای آموختنی امری است که از راه تمرین و ممارست حاصل شود(طوسی ۱۳۷۱)

فرا گرفتن به کمال، مستلزم احراز عادت های تازه ای چه در نحوه اندیشه و چه در شیوه های عمل می باشد. امروزه بهبود اوضاع مطالعه و افزایش سرعت خواندن و درک مطلب یکی از اقدامات  مهم آموزش به حساب می آید. تحقیقات مربوط به مطالعه و تحقیق که تقریباً شاخه جدیدی از علم می باشد کلیه رمزهایی را از این امر فراهم آورده است  که هم برای فرد و هم برای جامعه مفید است. سه عامل لازمه و توفیق در فرا گرفتن است: ۱- شایستگی که گاه به عنوان هوش و استعداد از آن یاد می شود.۲- علاقه  به مطالعه که معمولاً بر اساس ادراک صحیح از اهداف و مقاصد آینده پدید می آید.۳- شیوه های مطالعه. ( اوتیس و موریس ترجمه آل رسول ۱۳۶۳)

 

دانلود فایل
نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 72

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : میزان علاقه به مطالعه, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 313 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 11:11

فهرست مطالب

            فصل اول

                     مقدمه پژوهش …………………………………………………………………………. ۵

             فصل دوم

                     پیشینه پژوهش ………………………………………………………………………….۱۱

            فصل سوم

                     روش یا متدولوژی پژوهش ………………………………………………………..۴۶

           فصل چهارم

                        یافته های پژوهش ……………………………………………………………….. ۴۸

           فصل پنجم

                        تفسیر و استنتاج پژوهش………………………………………………………… ۶۵

             پرسشنامه…………………………………………………………………………………………. ۶۶

      منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………….۶۷

مقدمه:

مشارکت سیاسی در بین دانشجویان از جمله مسائلی است که توجه اساتید و بزرگان ودانشگاهیان را به خود جلب کرده است.

سیاست بین دانشجویان نقش کمرنگ تری نسبت به سایر مسائل دارد، که برنامه ریزان درسی دانشگاهها باید تجدید نظری در مورد آن داشته باشند، یعنی با بیشتر و پر رنگ تر کردن نقش سیاست و جامعه شناسی سیاسی دانشجویان را بیشتر با این مسئله و موضوع مهم اجتماعی آشنا کنند.

در قسمتهای بعدی به طور مفصل به این موضوعات می پردازیم.

        بیان مسئله :

- آیا عوامل اجتماعی مثل موقعیت اجتماعی ، محل سکونت ، میزان تحصیلات اطرافیان و عوامل فردی مثل  درآمد ، میزان تحصیلات خود فرد بر مشارکت سیاسی دانشجو تاثیر دارد یا خیر؟

- آیا در خانواده های مذهبی میزان مشارکت سیاسی بیشتر از سایر خانوادهها است یا خیر، یعنی انجام مراسم مذهبی می تواند فرزندان خود را به سمت سیاست سوق بدهد ؟

- رسانه های جمعی تا چه حد در سیاسی کردن دانشجویان موثر بوده؟

- آیا رسانه ها می توانند با برنامه های سیاسی میزان توجه دانشجویان را به مشارکت سیاسی بیشتر کنند؟

باید دید علی رغم تلاش صداو سیما خود دانشجو علاقه ای به این برنامه ها نشان می دهد یا خیر؟

- آیا رسانه میتواند در انتخابات و کاندیداهایی که می خواهند انتخاب کنند تاثیر می گذارد ؟

می خواهیم بدانیم آیا دانشگاه تدابیری برای این موضوع اندیشیده است ؟

- آیا می توان درسی به نام جامعه شناسی سیاسی و سیاست و مشارکت سیاسی را در بین دروس گنجاند یا خیر؟

اگر این دروس هست چقدر دانشجو به آن اهمیت می دهد؟

آیا به مطا لب این دروس توجه میکنند یا خیر؟

- آیا در رابطه با سیاست با خانواده و دوستان خود بحثی می کنند؟

      اهمیت و ضرورت پژوهش:

- اهمیت و ضرورت موضوع مشارکت سیاسی چیست ؟

- چرا مشارکت سیاسی در بین دانشجویان برای ما و جامعه مهم است ؟

که ما توضیحی در این مورد و با طرح فرضیه ها و آزمایش ها به صحت و سقم فرضیه ها می پردازیم .

اهمیت آن را برای دیگر دانشجویان عزیز روشن می کنیم و تمام سعی ما بر این است که آگاهی و شناخت دانشجویان در مورد مشارکت سیاسی بالا رود .

در اینجا به عنوان مقدمه ای کوتاه تعریفی از مشارکت سیاسی را ارئه می دهیم :

مشارکت سیاسی درگیر شدن فرد در سطح مختلف فعالیت در نظام سیاسی از عدم در گیری تا داشتن مقام رسمی ریاست است و به طور اجتناب نا پذیری مشارکت سیاسی با اجتماعی شدن رابطه نزدیک دارد .اما نباید آن را تنها در امتداد نتیجه اجتماعی شدن در نظر گرفت.

علاوه بر این مشارکت سیاسی با تعدادی از نظریه های مهم در جامعه شناسی رابطه دارد.

برای مثال هم در نظریه نخبگان و هم در نظریه کثرت گرایی نقش اساسی دارد اگر چه نقش آن در هر یک از نظریه ها عمیقا متفاوت است.

 

دانلود فایل
نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 53

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : عوامل موثر در مشارکت,عوامل مشارکت,مشارکت سیاسی, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 426 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 11:00

فهرست مطالب                                                                                       صفحه

  1. چکیده  ………………………………………………………………………………………………….      ۱

فصل اول

  1. مقدمه  …………………………………………………………………………………………………..     ۳

فصل دوم

  1. ضرورت انجام مطالعه   ……………………………………………………………………………    ۱۴
  2. فرضیات تحقیق   …………………………………………………………………………………….   ۱۵
  3. اهداف تحقیق   ……………………………………………………………………………………….  ۱۵

فصل سوم

  1. پیشینه تحقیق  ………………………………………………………………………………………….   ۱۶

فصل چهارم

  1. روش تحقیق  …………………………………………………………………………………………..   ۵۶
  2. مواد و روشها  ………………………………………………………………………………………….. ۵۷

فصل پنجم

  1. نتایج  ……………………………………………………………………………………………………… ۶۸
  2. پیشنهادات  ………………………………………………………………………………………………  ۶۹
  3. منابع و مآخذ  ………………………………………………………………………………………….  ۷۰

چکیده

این مطالعه در شهر مشهد و به منظور تعیین الگوی کشت بهینه، مقایسة الگوی موجود با الگوی بهینه انجام شده است.

کشاورزی، فعالیتی است که همواره تحت تأثیر عوامل طبیعی همچون سیل، خشکسالی، حمله آفتها و مانند آن قرار دارد از سوی دیگر، عوامل گوناگونی چون  قیمتها، تغییر عملکرد و هزینه ها نیز همراه با عوامل طبیعی موجب بروز ریسک و نبود حتمیت در این فعالیت می شود. بنابراین تصمیم گیری در چنین شرایطی نیاز به ابزارهای مناسب و کارا برای منظور کردن عوامل پیشگفته در طراحی نظام های زراعی دارد الگوهای گوناگونی در دهه های اخیر پدید آمده و توسعه یافته که در آنها سعی شده است تا ریسک در تصمیم گیریها دخالت داده شود در این پژوهش از الگوی برنامه ریزی ریسکی همچون موتاد استفاده شده است همچنین مقایسة الگوی کشت فعلی با الگوی بهینه کشت در شرایط ریسک انجام شده است. داده های این تحقیق مربوط به بخش کشاورزی ، دورة مورد مطالعه ۶ سال از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ و منطقه مورد بررسی شهرستان مشهد مرکز استان خراسان رضوی می باشد. در این پزوژه از بسته نرم افزاری  WINQSB  استفاده شده است. محصولات مورد بررسی شامل  گندم آبی ، جو آبی  ، چغندر قند  ،  پیاز آبی و گوجه فرنگی آبی  است.

نتایج به دست آمده نشان داد که پیاز آبی در سیستم برنامه ریزی خطی ساده و همچنین در شرایط ریسک سطح زیر کشت آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در حالی که سطح زیر کشت گوجه فرنگی در شرایط ریسک کاهش می یابد که این مطلب به دلیل محدودیت نیروی کار، نیاز فراوان به آب و بالا بودن هزینه آبیاری می باشد.

 

دانلود فایل
نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 80

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : تعیین الگوی کشت,الگوی بهینه,کشت بهینه,تعیین الگو,مقایسه الگوهای کشت, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 486 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 10:50

فهرست مطالب                                                                                       صفحه

 

  1. چکیده  ………………………………………………………………………………………………….      ۱

فصل اول

  1. مقدمه  …………………………………………………………………………………………………..     ۳

فصل دوم

  1. ضرورت انجام مطالعه   ……………………………………………………………………………    ۱۴
  2. فرضیات تحقیق   …………………………………………………………………………………….   ۱۵
  3. اهداف تحقیق   ……………………………………………………………………………………….  ۱۵

فصل سوم

  1. پیشینه تحقیق  ………………………………………………………………………………………….   ۱۶

فصل چهارم

  1. روش تحقیق  …………………………………………………………………………………………..   ۵۶
  2. مواد و روشها  ………………………………………………………………………………………….. ۵۷

فصل پنجم

  1. نتایج  ……………………………………………………………………………………………………… ۶۸
  2. پیشنهادات  ………………………………………………………………………………………………  ۶۹
  3. منابع و مآخذ  ………………………………………………………………………………………….  ۷۰

 

چکیده

این مطالعه در شهر مشهد و به منظور تعیین الگوی کشت بهینه، مقایسة الگوی موجود با الگوی بهینه انجام شده است.

کشاورزی، فعالیتی است که همواره تحت تأثیر عوامل طبیعی همچون سیل، خشکسالی، حمله آفتها و مانند آن قرار دارد از سوی دیگر، عوامل گوناگونی چون  قیمتها، تغییر عملکرد و هزینه ها نیز همراه با عوامل طبیعی موجب بروز ریسک و نبود حتمیت در این فعالیت می شود. بنابراین تصمیم گیری در چنین شرایطی نیاز به ابزارهای مناسب و کارا برای منظور کردن عوامل پیشگفته در طراحی نظام های زراعی دارد الگوهای گوناگونی در دهه های اخیر پدید آمده و توسعه یافته که در آنها سعی شده است تا ریسک در تصمیم گیریها دخالت داده شود در این پژوهش از الگوی برنامه ریزی ریسکی همچون موتاد استفاده شده است همچنین مقایسة الگوی کشت فعلی با الگوی بهینه کشت در شرایط ریسک انجام شده است. داده های این تحقیق مربوط به بخش کشاورزی ، دورة مورد مطالعه ۶ سال از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ و منطقه مورد بررسی شهرستان مشهد مرکز استان خراسان رضوی می باشد. در این پزوژه از بسته نرم افزاری  WINQSB  استفاده شده است. محصولات مورد بررسی شامل  گندم آبی ، جو آبی  ، چغندر قند  ،  پیاز آبی و گوجه فرنگی آبی  است.

نتایج به دست آمده نشان داد که پیاز آبی در سیستم برنامه ریزی خطی ساده و همچنین در شرایط ریسک سطح زیر کشت آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در حالی که سطح زیر کشت گوجه فرنگی در شرایط ریسک کاهش می یابد که این مطلب به دلیل محدودیت نیروی کار، نیاز فراوان به آب و بالا بودن هزینه آبیاری می باشد.

 

دانلود فایل
نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 80

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : تعیین الگوی کشت,الگوی بهینه,کشت بهینه,تعیین الگو,مقایسه الگوهای کشت, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 307 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 10:39

فهرست مطالب

فصل اول

۱-۱ مقدمه

۲-۱ بیان مسئله

۳-۱ اهداف تحقیق

۴-۱ اهمیت تحقیق

۵-۱ ضرورت تحقیق

۶-۱ سئوالات پژوهش

فرضیات پژوهش

۷-۱ تعریف واژگان اساسی تحقیق:

فصل دوم

۱-۲ مقدمه

۲-۲ تاریخچه ی  موضوع

۲-۲ پیشینه نظری

۴-۲- پیشنه عملی (نقد کتاب)

فصل سوم

۱-۳ مقدمه

۲-۳ روش های مورد استفاده در تحقیق:

۳-۳ بیان فنون گردآوری اطلاعات و توضیح آنها

فصل چهارم

۱-۴ مقدمه

فرضیه ی ۱: قرآن بهترین کتاب برای هدایت انسان هاست؟

قرآن کتابی آسمانی

دلیل عقلی آسمانی بودن قرآنی

مؤلفه های اعجاز در قرآن

ابعاد و جهات اعجاز قرآن

۱- پیراستگی از اختلاف و تناقض

الف- بیان برهانی: هماهنگی در آیات قرآن در قالب یک برهان این گونه بیان می

۲- اعجاز در قلمرو لفظ

وجه برون متنی

معارف بی مانند از پیامبری درس ناخوانده

دلیل نقل آسمانی بودن قرآن

دلایل تحریف ناپذیری قرآن

۱- دلیل عقلی

۲- دلایل نقلی

نهج البلاغه

تورات و انجیل

ویژگی های قرآن

جامعیت قرآن

 یکی از معجزات قرآن، جامعیت است. قرآن می فرماید:

ابعاد جامعیت قرآن:

جامعیت و اختصار

پیوستگی مطالب قرآن

جهانی بودن قرآن

جاذبه ی قرآن

اظهار عجز در برابر بلاغت و فصاحت قرآن

آهنگ آیات قرآن:

- قرآن و فطرت حقیقت جویی

ارزش قرآن از نگاه حضرت علی (ع)

فرضیه ی۲ : نماز در قرآن و دین اسلام و زندگی انسان ها نقش مهمی ایفا می کند.

نماز در قرآن

نقش نماز در زندگی فردی و اجتماعی انسان

بعضی از آثار نماز عبارتند از:

صفات نمازگزاران

فرضیه ۳ قرآن اسوه هایی برای عبرت گرفتن و هدایت انسان ها دارد.

برای خود الگو پیدا کنید

الگوهای قرآنی بهترین الگو

معنای صدق و صدیق:

صداقت ادریس:

جلوه هایی از اخلاق ادریس

شکر گزاری

معنای شکر و شکور:

آثار و برکات شکر

شکر گزاری نوح:

جلوه هایی از اخلاق نوح:

عفت و پاکدامنی:

عفت یوسف:

یوسف اسوه ی پاکدامنی و عفت

ایّوب، پیشرو صابران

جایگاه صبر و صابران در قرآن:

قرآن و نیکی به پدر و مادر

یحیی، اسوه ی نیکی به پدر و مادر

جلوه هایی از دیگر صفات برجسته ی اخلاقی یحیی

اهمیت حسن خلق در روایات

۲- نمونه های قرآنی از اخلاق پیامبر

دلسوزی بسیار رهبران الهی

فرضیه ۴:آن چه به نام نظام اجتماعی در قرآن واسلام بر سر زبانهاست همه ی لوازم و بایسته های یک نظام اجتماعی را داراست.

نظام وتفسیر اجتماعی :

قرآن کریم و نظام اجتماعی

لوازم ضروری و ارکان هر نظام عبارتند از:هدف؛طرح؛برنامه؛زمینه سازی ذهنی- فکری برای پذیرش عمومی.

فرضیه ۵ : قرآن در زندگی فردی و اجتماعی حتی حقوق بین الملل نقش فراوانی دارد.

نقش و نفوذ قرآن در زندگی امروز ما

نقش قرآن در زندگی  فردی انسان:

اخلاق پسندیده ی فردی

اخلاق ناپسند فردی

نقش قرآن در زندگی اجتماعی انسان

اخلاق پسندیده ی اجتماعی

اخلاق ناپسند اجتماعی

چگونگی برخوردهای اجتماعی از نظر قرآن و اسلام

برخورد با همسایگان

نقش قران در زندگی اجتماعی انسان:

نقش قرآن در اقتصاد

رابطة دین و اقتصاد

رابطة‌اخلاق و اقتصاد

نقش قرآن در کار و تولید:

مفهوم «اخلاق کار»

قرآن و تغییرات اجتماعی

فرضیه ۶ : قرآن نقش مهمی در واقعه ی عاشورا ایفا کرده است.

ذکرویادخدادرقرآن

ذکرویادخدادرکربلا

امربه معروف ونهی ازمنکردرقرآن

امربه معروف ونهی ازمنکروحماسه حسینی

فرضیه ۷ : قرآن یک کتاب پزشکی کامل است

درمان آب مروارید به وسیله ی آیه های قرآن بدون نیازبه عمل

فرضیه۸  : استفاده از فرامین قرآن در زندگی ما تا حدودی تحقق پیدا کرده است.

نتیجه جامعه آماری

فصل پنجم

 ۱-۵ مقدمه

۲-۵ نتیجه گیری:

۳-۵ پیشنهادات تحقیق

۴-۵ مشکلات تحقیق

فهرست منابع و ماخذ

پرسش نامه

 

بیان مسئله

 بحث پیام ها و الگوهای قرآن از جمله مباحثی است که اگر به درستی تبیین شود تأثیرات قابل توجهی بر زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان بلکه جوامع انسانی و بشریت خواهد گذاشت.

چون الگوپذیری و پندگرفتن از فراز و نشیب های زندگی انسان ها و تاریخ گذشتگان راه را برای یک زندگی معنوی، بانشاط، امیدزا و کم هزینه ، هموار خواهد کرد، چه آن که استفاده از پیام های قرآن و موارد عبرت آموز آن که به امت های گذشته، پیامبران و رهبران الهی باز می گردد، دانش دینی و متعاقب آن احساس مسئولیت و وظیفه شناس انسان ها چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی را افزایش داده و کارایی بیشتری را نتیجه خواهد داد.

۳-۱ اهداف تحقیق

«و هذا کتب أنزلنه مبارک فاتبعوه و اتقوالعلکم ترحمون» «و این کتابی است پربرکت که ما(برتو) نازل کردیم، از آن پیروی نمائید و پرهیزگاری پیشه کنید تا مورد رحمت قرار گیرید»(سوره انعام- آیه ۱۵۵)

این آیه اشاره به نزول قرآن و تعلیمات آن کرده و می گوید:«این کتابی است که ما نازل کرده ایم، کتابی است با عظمت و پربرکت و سرچشمه ی انواع خیرات و نیکی ها»(وهذا الکتاب انزلناه مبارک)

و«چون چنین است به طور کامل از آن پیروی کنید و پرهیزگاری پیشه نمائید و از مخالفت با آن بپرهیزید شاید مشمول رحمت خدا گردید»(فاتبعوه واتقوالعلکم ترحمون)(مکارم شیرازی- ۱۳۷۶: ص ۴۲)در دنیایی که ظلم و ستم غوغا می کندو ظالمان و زورگویان سعی دارند به جهانیان ثابت کنند که قرآن سخن خدا نیست و سخن بنده ی خدا است و ما هم به پا خواستیم تا به جهانیان حقانیت قرآن را به اثبات برسانیم و به همه گان بگوییم: قرآن مشعل هدایت و جوهر درایت و گنجینه ی معرفت و پناهگاه موحدان و ضامن سعادت بشر در دنیا و آخرت است.

قرآن خورشیدی است که متحیّران وادی ضلالت را به نور خود هدایت می کند و دردمندان وادی جهالت را از داروی معرفت خویش بهره مند می سازد.

۴-۱ اهمیت تحقیق

 در این پژوهش سعی شده است نقش قرآن در ابعاد گوناگون در زندگی فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و چون در این رابطه کتاب مستقلی نوشته نشده لازم است با استفاده از منابع دیگر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

غربی ها به سرکردگی آمریکای جهان خوار، اسلام را به عنوان دشمن اصلی نشانه رفته است. آن ها با بهره برداری همه جانبه از وسایل ارتباطی و با برخورداری از پیشرفت صنعتی خویش قصد دارند تا جوامع اسلامی و به خصوص جوانان را از فرهنگ و ارزش های اسلامی نهی سازند. شکی نیست که قرآن به عنوان کتابی جامع و کامل از  ذخایری بسیار ارزشمند و عمیق برخوردار است و ما باید با تفکر در آیات آن پرده از اسرار جهان کنار بزنیم و به علوم  گسترده دست یابیم و بتوانیم بدین وسیله در راستای حفظ کیان مملکت اسلامی گامی برداریم.

 

دانلود فایل

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : نقش قرآن,بررسی نقش قرآن,بررسی نقش قرآن در زندگی,نقش قرآن در زندگی فردی,نقش قرآن در زندگی اجتماعی, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 343 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 10:33

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات                                                                                    ۲

مقدمه                                                                                                  ۳

اهمیت و ضرورت تحقیق                                                                            ۵

هدفهای پژوهش                                                                                      ۶

سوالات پژوهش                                                                                                ۶

تعریف اصطلاحات و مفاهیم کلیدی                                                               ۹

 حل مساله                                                                                            ۹

فشار روانی                                                                                             ۹

افیون یا مواد مخدر                                                                                  ۱۰

متغیرهای تحقیق                                                                                     ۱۴

وابستگی به مواد مخدر                                                                              ۱۴

سبکهای حل مساله                                                                                  ۱۵

مقابله                                                                                                   ۱۵

فصل دوم: بررسی مطالعات پیشین                                                            ۱۶

۱- چشم انداز  تاریخی سود مصرف مواد                                                         ۱۷

۲-جنبه های اجتماعی اعتیاد                                                                      ۱۷

۳- میزان شیوع                                                                                                ۱۸

۴- دیدگاهای مربوطه به سوء مصرف مواد                                                       ۱۹

۵- دیدگاه زیست شناختی و پژوهشی                                                            ۱۹

۶- دیدگاه اجتماعی                                                                                 ۲۰

۷- دیدگاه روان تحلیلی                                                                                       ۲۱

۸-دیدگاههای یادگیری و شناختی رفتاری                                                       ۲۱

۹- استرس یا فشار روانی                                                                            ۲۲

۱۰- تحول تاریخی تعریف فشار روانی                                                             ۲۳

۱۱- تعریف استرس                                                                                  ۲۷

۱۲- از استرس تا مقابله                                                                                       ۲۸

۱۳- تاریخچه مقابله                                                                                  ۳۰

۱۴- تعریف مقابله                                                                                    ۳۱

۱۵- حل مساله                                                                                       ۳۳

۱۶- تعریف حل مساله و کاربرد های آن                                                                   ۳۴

۱۷- پیشینه پژوهشهای انجام یافته                                                               ۳۶

۱۸- استنتاج کلی از پژوهشهای انجام یافته.                                                     ۳۹

فصل سوم:                                                                                             ۴۱

۱-    روش پژوهش                                                                                    ۴۲

۲- جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه                                              ۴۲

۴- مقایسه شیوه حل مساله                                                                        ۴۵

۵- روشهای آماری                                                                                   ۴۶

۶- شیوه اجرای پژوهش                                                                                      ۴۷

فصل چهارم: نتایج                                                                                   ۴۸

۱-تحلیل تی تست نمرات آزمودنی ها                                                            ۵۸

۲- همبستگی بین متغیرها                                                                         ۶۲

فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری وپیشنهادها                                                ۶۶

۱- نتیجه گیری و بحث                                                                             ۶۷

۲- نتیجه گیری کلی و پیشنهادهایی برگرفته از یافته های پژوهش                         ۷۰

۳- محدودیت های پژوهش                                                                         ۷۴

۴- پیشنهاداتی برای انجام پژوهشهای دیگر                                                     ۷۵

ضمائم                                                                                                 ۷۶

مقایسه شیوه حل مساله                                                                                      ۷۷

پرسشنامه راه های مقابله                                                                           ۸۰

منابع فارسی                                                                                           ۸۸

منابع انگلیسی                                                                                        ۹۱

فهرست جداول

فصل چهارم

جدول۱-۴ ویژگیهای جمعیت شناختی کرده معتادین و گروههای عادی                   ۴۹

جدول ۲-۴ ضریب آلفای زیر مقیاسهای پرسشنامه شیوه های مقابله لازاروس و فولکمن ۱۹۸۵)                                                                                                 ۵۰

جدول ۳-۴ میانگین همبستگی های مقیاسهای مقابله ای                                     ۵۱

جدول ۴-۴ آماده های مواد پرسشنامه راههای مقابله ای (آقا یوسفی ۱۳۷۸)             ۵۲

جدول ۵-۴ ضریب آلفای کرونباخ و میانگین همبستگی درونی، آیتم ها برای زیر مقیاسهای پرسشنامه راههای مقابله در مصالحه حاضر                                                  ۵۶

جدول ۶-۴ ضرایب آلفای کرونباخ و میانگین همبستگی درونی آیتم ها برای زیر مقیاسهای شیوه حل مساله (محمدی ۱۳۷۷))                                                                   ۵۷

جدول ۷-۴ ضرایب آلفای کرونباخ، میانگین همبستگی درونی، آیتم ها برای زیر مقیاسهای شیوه حل مساله در مطالعه حاضر.                                                            ۵۷

فصل پنجم

جدول ۱-۴ مقایسه میانگین نمرات، انحراف معیار و نمرات T گروه معتاد و گروه غیر معتاد                                                                                                      ۵۹

جدول۲-۴ مقایسه نمرات t میانگین و انحراف معیار دو گروه معتاد و غیر معتاد.          ۶۲

جدول ۳-۴۵ ضرایب همبستگی پیرسون بین عوامل شیوه حل مساله و مقیاسهای شیوه های مقابله و ضرایب اطمینان آنها.                                                                             ۶۴


چکیده

پژوهش حاضر به منظور بررسی سبکهای حل مساله و شیوه های مقابل افراد وابسته به مواد مخدر و مقایسه آن با افراد غیر معتاد انجام شده است. در این مطالعه ۲۴۰ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

آ زمودینها شامل دو گروه افراد وابسته به مواد مخدر(۱۲۰ نفر) و افراد عادی ۱۲۰ نفر بودند. برای ارزیابی سبکهای حل مساله مقیاس حل مساله کمیدی و لانگ(۱۹۹۶) و برای ارزیابی شیوه های مقابله پرسشنامه شیوه های مقابله لازاروس و فولکن(۱۹۹۸) مواد استفاده قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمارهای توصیفی و روش آماری آزمون t و ضریب همبستگی استفاده شده است یافته های پژوهش نشان می دهد که بین افراد معتاد و عادی تفاوتهای معناداری در شیوه حل مساله و شیو ه های مقابله وجود دارد افراد معتاد در شیوه های مقابله ای خود از خویشتن داری، باز برآورد مثبت، جستجوی حمایت اجتماعی، حل مدبوانه مساله و مسئولیت پذیی کمتر استفاده می کنند مقابله آنها بیشتر به صورت شیوه های دوری جویی، اجتناب- گریز و رویارویی می باشد. افراد وابسته به مواد مخدر بیشتر از سبکهای حل مساله و تقریب کمتر سود می برند با توجه به الگوی مقابله ای و سبک مساله معتادن که برای رویارویی با مسایل ریز و درشت زندگی طبیعی و روشهای ناکار آمد ضعیفی می باشد به نظر می رسد که این الگوها زمینه گرایش به اعتیاد، مشکلات اجتماعی و روانشناختی فرد را افزایش داده و در رباطلی را به وجو د می آورند.

 

دانلود فایل

نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 98

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : سبکهای حل مساله,بررسی سبکهای حل مساله, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 409 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 10:19

فصل اول: مطالعات پایه و زمینه

۱-۱) بخش اول (پایه ):

 برخورد روانشناسانه با موضوع

۱-۱-۱) شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی

۱-۱-۲) مراحل رشد کودک

  ۱-۱-۲-۱)خصوصیات کودک ۳ ساله

  ۱-۱—۲-۲) خصوصیات کودک ۵-۴ ساله

  ۱-۱-۲-۳) خصوصیات کودک ۶ ساله

۱-۱-۳) کاردانی کودک

۱-۱-۴) کودک و بازی

  ۱-۱-۴-۱) تاریخچه بازی

  ۱-۱-۴-۲) تعریف بازی

  ۱-۱-۴-۳) اهمیت بازی

  ۱-۱-۴-۴) بازی از نظر فروبل

  ۱-۱-۴-۵) اموزش از طریق بازی

  ۱-۱-۴-۶) انواع بازی

۱-۱-۵) کاربرد بازی در اموزش

  ۱-۱-۵-۱) بازی های اموزشی

  ۱-۱-۵-۲) بازی های جسمانی یا بدنی

  ۱-۱-۵-۳) بازی های نمایشی

  ۱-۱-۵-۴) بازی های سرگرم کننده

 ۱-۱-۶) فضای بازی

 ۱-۲) بخش دوم: مطالعات زمینه

۱-۲-۱) شناخت تکنولوژی اموزشی

  ۱-۲-۱-۱) نظری گذرا براموزش پیش از دبستان درجهان امروزوایران

  ۱-۲-۱-۲) ماهیت و کیفیت یک خانه خوب برای کودکان

  ۱-۲-۱-۲) تاریخ ظهور مراکز پیش دبستانی ( کودکستان و مهد کودک)

  ۱-۲-۱-۳) تاریخچه شکل گیری مراکز پیش دبستانی و دبستان در ایران

  ۱-۲-۱-۴) هدف های اموزشی و تربیتی کودکستان

  ۱-۲-۱-۵) سازمان اجتماعی کلاس

  ۱-۲-۱-۶) سازماندهی محیط فیزیکی

۱-۲-۲) انتخاب سایت و شناخت کلی ان

  ۱-۲-۲-۱) ضوابط مکان یابی سایت

الف) ضوابط اجتماعی بافت  ب) ضوابط کالبدی باف

  ۱-۲-۲-۲) شناخت زمینه (سابقه تاریخی شهر مشهد و بررسی روند توسعه فیزیکی شهر در قرون گذشته)

 ۱-۲-۲-۳) شناخت خصوصیات کالبدی شهر مشهد

الف)بافت سنتی  ب)بافت میانی  ج)بافت شطرنجی

  ۱-۲-۲-۴) طراحی اقلیمی در شهر مشهد

  ۱-۲-۲-۵) خصوصیات بلوار ارشاد

  ۱-۲-۲-۶)انالیز سایت

 فصل دوم: مطالعات تکمیلی و تطبیقی

۱-۱) بخش اول (تکمیلی):

۱-۱-۱) نقش معماری در پرورش فکری کودکان

۱-۱-۲) کودک ، معماری و فضا

۱-۱-۳) برخی احکام کالبدی در مورد طراحی برای کودکان

۱-۱-۴) جلوه های خارجی مهد کودک

۱-۱-۵) شیرخوارگاه

۱-۱-۶) مهد کودک و کودکستان

۱-۱-۷) محوطه سازی برای کودکان

 ۱-۱—۷-۱) محوطه بازی طبیعی

 ۱-۱—۷-۲) فضای باز

 ۱-۱—۷-۳) خیابان

 ۱-۱—۷-۴) فضای مخاطره امیزماجراجویانه

 ۱-۱—۷-۵) پناهگاهها و مکانهای دور از چشم

۱-۱-۸) فضا

۱-۱-۹) میزان درک کودک از فضا

۱-۱-۱۰) معیارهای کیفیت فضا

۱- سازماندهی ۲- زمان ومسیر ۳-جزءوکل

۴- فرم

۱-۱-۱۱) تاثیر شرایط محیطی و کالبدی بر کودکان

 ۱-۱-۱۱-۱) شرایط محیطی

  • (اثرات نور و روشنایی، اثرات سروصدا، تهویه، شرایط حرارتی)

 ۱-۱-۱۱-۲) شرایط کالبدی

  • (رنگ، فرم، ابعاد و اندازه ها، جنس، تزئینات، مبلمان اموزشی، اندازه مدرسه و مهد کودک ، تعداد طبقات در مدارس)

۱-۱-۱۲) اصول طراحی

 ۱-۲) بخش دوم (تطبیقی):

۱-۲-۱)ابعاد و فضاهای مورد نیاز کودکستان

۱-۲-۲)بررسی نمونه ها

۱-۲-۳)برنامه فیزیکی

اشنایی با مساله

الف) ضرورت واهمیت موضوع

ب) طرح مسئله

ج) اهداف

د) مبانی نظری عام طرح

ه) منابع

الف )ضرورت و اهمیت موضوع :

    سرنوشت انسان از دوران کودکی با محیط و فضای اطراف ما عجین گشته است .عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ۶ سال اول زندگی او شکل می گیرد بنابراین توجه به نیازهای کودکان در این مقطع سنی و ایجاد زمینه ای برای بروز رشد نیازهای انها از یک سو و اشتغال مادران و نیاز به فضاهایی جهت جهت مراقبت و نگهداری کودکان از سوی دیگر و ضرورت ایجاد فضاهایی در جهت فراهم اوردن شرایط مطلوب برای رشد جسمی ذهنی  و عاطفی و اجتماعی کودکان و شکوفایی استعداد ها و علایق انها ونیز فضایی برای اماده یازی کودک برای ورود به دبستان را مشخص می نماید.

   در پیش از دبستان قصد داریم کودکان را به سمتی سوق دهیم که نسبت به محیط اطراف خود کاملا کنجکاوی نشان دهند و یاد بگیرند که چگونه یاد بگیرند . باید توجه کرد که شرایط فیزیکی تاثیر انکار ناپذیری بر رفتار و افکار دارد . امروزه ساختمانهایی که به بعنوان کودکستان از انها استفاده میشود عموما با کاربری مسکونی و کربری های دیگر بوده اند که از لحاظ کالبد معماری متناسب با نیازهای کودکان نمی باشند .

   بر اساس نظریات روانشناسان فضای کودکستان باید قادر باید نیروهای ذهنی و احساسی و خلاقه کودک را تحت تاثیرقرار داده و از این طریق  هم در اموزش او  شرکت کنند و هم محیطی با طراوت برای وی بوجود اورد.

هر کودکی بر روی کره زمین زمانی آرزوی دنیای پاکتر را در دل پرورانده است دنیایی مبرا از این رازهای زندگی و در عوض داشتن یک باغ جادویی، امن که مکانی برای تفریح و تماشای بی پلیان انسانها ومحیط پیرامونشان در تاثیر پذیری متقابلند. کودکان به سبب محدودیت های  جسمی و روانی خود در قیاس با بزرگسالان تاثیر پذیری بیشتر و عمیق تری داشته باشد و در عوض تاثیر گذاری کمتری بر محیط دارند و به این ترتیب بیش از بزرگسالان اجباراً تابع شرایط محیطی اند.

کودکان حساس ترین گروه سنی جامعه را تشکیل می دهند و در حساس ترین و مهمترین سالهای زندگی شان که پایه های رشد شخصیتی و ذهنی و اجتماعی و جسمی آنها شکل می گیرد تا زمانیکه وارد شهر می شوند نیازمند این هستند تا زندگی اجتماعی را در مقیاس خود تجربه کنند و این او مستلزم فراهم بودن فضایی کودکانه و صمیمانه است. فضایی به دو از هیاهوی بزرگترها. دنیایی پر از شادی با رنگهای زیبا که در ان کودک فرصت بیابد افکار  تازه و پرورش و رشد استعدادهایش را داشته باشد فضایی که زمینه مناسب برای خلاقیت کودکان فراهم آورد.

 

دانلود فایل

نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 89

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی,شناخت کودک,کودک از دیدگاه روانشناسی,روانشناسی کودک, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 311 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 10:09

فهرست مطالب

عنوان                                                                                صفحه

مقدمه ………………………………………………………………………………………………….. ۱

بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………. ۲

اهمیت پژوهش……………………………………………………………………………………….. ۲

هدف پژوهش………………………………………………………………………………………… ۳

بیان فرضیه…………………………………………………………………………………………… ۳

تعاریف عملیاتی واژه ها………………………………………………………………………….. ۳

فصل دوم :

پیشینه پژوهش و مطالعه منابع مربوط به موضوع مورد تحقیق……………………. ۴

مقدمه……………………………………………………………………………………………………. ۵

تعریف پرخاشگری…………………………………………………………………………………. ۷

پرخاشگری از دیدگاه زیست شناسی در مبانی فیزیولوژی ……………………….. ۱۰

آمیگدال و رفتار پرخاشگرانه …………………………………………………………………. ۱۰

نقش تستوسترون در پرخاشگری……………………………………………………………. ۱۴

سیناپس های سروتونینی و رفتار پرخاشگرانه…………………………………………. ۱۶

پرخاشگری، فیزیولوژی و تیره شناسی……………………………………………………. ۱۹

پرخاشگری از دیدگاه روانکاوی……………………………………………………………. ۲۱

اوهام پرخاشگرانه………………………………………………………………………………… ۲۸

تحول پرخاشگری………………………………………………………………………………….. ۲۹

کنشهای از پیش ساخته پرخاش نسبت به دیگران……………………………………… ۳۴

آدم کشی……………………………………………………………………………………………… ۳۷

پرخاشگری نسبت به خود …………………………………………………………………….. ۳۹

پرخاشگری نسبت به خود در حال تحول و رشد………………………………………. ۳۹

پرخاشگری با دوام نسبت به خود ………………………………………………………….. ۴۰

نظریه یادگیری اجتماعی «تأثیرات الگویی»…………………………………………… ۴۵

تقویت پرخاشگری…………………………………………………………………………………. ۴۷

مشاهدة خشونت…………………………………………………………………………………… ۴۸

فرضیه پالایش………………………………………………………………………………………. ۵۰

فرضیه ناکامی و پرخاشگری………………………………………………………………….. ۵۲

تعریف ناکامی……………………………………………………………………………………….. ۵۳

رابطه ناکامی و پرخاشگری……………………………………………………………………. ۵۳

شکست نامطلوب در کسب هدف …………………………………………………………….. ۵۴

هدف ناکامی و پرخاشگری…………………………………………………………………….. ۵۵

رقابت و ناکامی…………………………………………………………………………………….. ۵۵

عوامل انتقال ناکامی به پرخاشگری…………………………………………………………. ۵۶

پرخاشگری ناشی از ناخوشایندی…………………………………………………………… ۵۶

ناکامی به منزله حادثه ای ناخوشایند………………………………………………………. ۵۶

واکنش به حوادث ناخوشایند………………………………………………………………….. ۵۷

سایر تأثیرات منفی محرکهای ناخوشایند………………………………………………….. ۵۸

انتساب تحقق هدف و ناخوشایندی………………………………………………………….. ۵۹

تمایزات گروهی و اجتماعی…………………………………………………………………….. ۶۰

تأثیرات جبری محرکهای محیطی…………………………………………………………….. ۶۱

پیوند با شرایط ناخوشایند……………………………………………………………………… ۶۱

پیوند اهداف موجود………………………………………………………………………………. ۶۲

اشخاص معلول به منزله محرکهای ناخوشایند………………………………………….. ۶۳

پیوند با پرخاشگری تأثیر تسلیح ……………………………………………………………… ۶۳

فرایندهای شناختی در رفتار پرخاشگرتنه………………………………………………… ۶۶

شناخت وقوع حادثه………………………………………………………………………………. ۶۶

کیفیت تسکین………………………………………………………………………………………… ۶۷

تطابق با خودشناسی……………………………………………………………………………… ۶۸

اداره عقیده…………………………………………………………………………………………… ۶۸

عوامل موثر بر تمایزات جنسی……………………………………………………………….. ۷۰

نقش های جنسی و پرخاشگری………………………………………………………………. ۷۲

کاهش و کنترل پرخاشگری………………………………………………………………….. ۷۴

کاهش پرخاشگری………………………………………………………………………………… ۷۵

تربیت نادرست والدین……………………………………………………………………………. ۷۶

والدین به منزله الگوهای پرخاشگری……………………………………………………….. ۷۶

کنترل پرخاشگری………………………………………………………………………………… ۷۷

تنبیه…………………………………………………………………………………………………….. ۷۷

فرو خوردن خشم…………………………………………………………………………………. ۷۸

نقش زمان در اطفاء پرخاشگری……………………………………………………………… ۷۸

پرفشاری خون چیست…………………………………………………………………………… ۷۹

فشار خون بالای اولیه یا لازم و ضروری……………………………………………….. ۸۰

علایم فشار خون بالا به طور معمولی یا مزمن………………………………………….. ۸۱

علایم فشار خون بالا به طور حاد یا شدید……………………………………………….. ۸۲

مکانیسم کنترل فشار خون توسط اعصاب……………………………………………….. ۸۳

برخی از اثرات فشار خون بر بدن

خطر پاره شدن رگ های مغز یا سکته قلبی………………………………………………. ۸۴

تأثیر فشار خون بر قلب…………………………………………………………………………. ۸۵

تأثیر فشار خون بر کلیه ها…………………………………………………………………….. ۸۵

بیماری سرخرگ ها در اثر فشار خون…………………………………………………….. ۸۶

دلایل افزایش فشار خون

تأثیر چای و قهوه………………………………………………………………………………….. ۸۶

تأثیر الکل……………………………………………………………………………………………… ۸۸

«تأثیر استرس» یا فشارهای عصبی…………………………………………………………. ۸۸

فشار خون بالا و خوردن نمک………………………………………………………………… ۸۹

برخی از راههای جلوگیری از افزایش فشار خون…………………………………….. ۹۰

فصل سوم

روش اجرای تحقیق……………………………………………………………………………….. ۹۱

روش اجرایی تحقیق………………………………………………………………………………. ۹۲

جامعه آماری و نمونه آماری…………………………………………………………………. ۹۲

روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………. ۹۲

ابزار تحقیق………………………………………………………………………………………….. ۹۳

اعتبار روایی و مقیاس……………………………………………………………………………. ۹۴

روش اجرای آزمون……………………………………………………………………………… ۹۴

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………… ۹۶

تجزیه و تحلیل توصیفی…………………………………………………………………………. ۹۷

تجزیه و تحلیل مقایسه ای …………………………………………………………………….. ۱۰۸

فصل پنجم

خلاصه و نتیجه گیری…………………………………………………………………………… ۱۰۹

بحث و گفتگو دربارة داده ها…………………………………………………………………. ۱۱۰

خلاصه و نتیجه گیری…………………………………………………………………………… ۱۱۱

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………….. ۱۱۸

فهرست جداول و نمودارها

جداول ………………………………………………………………………………………………… ۹۸

نمودارها……………………………………………………………………………………………… ۱۰۴

بیان مسئله :

آیا بین میزان پرخاشگری در افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون (hyper tension) و افراد عادی تفاوت وجود دارد؟

اهمیت پژوهش :

بیماری پرفشاری خون در طبقه بندیهای متخصصان بهداشت روان ‹‹ICD ›› طبقه بندی بین المللی بیماریهای روانی در دسته بیماریهای روان تنی ‹‹Psy chosomatic ›› قرار دارد. این بیماری همه ساله تعداد زیادی از افراد جامعه را مبتلا ساخته و در صورت عدم تشخیص و درمان مناسب در موارد وخیم می تواند بسیار خطرناک باشد و افراد را در معرض سکته های قلبی و مغزی قرار دهد و حتی ممکن است منجر به مرگ افراد شود. با توجه به اینکه افزایش میزان پرخاشگری و فشارهای عصبی می تواند یکی از عوامل سبب ساز ابتلا به بیماری پرفشاری خون باشد پی بردن به تفاوت میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا  به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی می تواند گام موثری درجهت کمک به افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون در کنترل فشارهای عصبی، خشم و رفتاهای پرخاشگرانه باشد.

 

 هدف پژوهش :

پی بردن به تفاوت میزان پرخاشگری بین افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی از طریق مقایسه میزان پرخاشگری در افراد مبتلا به این بیماری و افراد عادی هدف اساسی این پژوهش می باشد.

بیان فرضیه :

فرض صفر H = بین میزان پرخاشگری در افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی تفاوت معناداری وجود ندارد.

فرض خلاف HA = بین میزان پرخاشگری در افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون و افراد عادی تفاوت معناداری وجود دارد.

تعاریف عملیاتی واژه ها:

پرخاشگری : حالت، هیجان یا همان چیزی است که به وسیله پرسشنامه AGQ به دست می آید.

پرفشاری خون : همان چیزی است که توسط وسیله فشار خون سنج بدست می آید و درجه آن بالاتر از آن می باشد.

 

دانلود فایل
نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 130

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : بررسی میزان پرخاشگری,پرخاشگری,پرخاشگری افراد, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 244 تاريخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 ساعت: 10:08

مقدمه

هدف ارزشیابی
محدودیتهای طرح ارزشیابی
عوامل مورد ارزشیابی
توصیف نظام (برنامه(
سوالهای مورد ارزشیابی
طرح ارزشیابی و شیوه اجرای آن
ابزار اندازه گیری
روشهای گردآوری داده ها
گروه آموزشی صنایع دستی
هدف ارزشیابی
محدودیتهای طرح ارزشیابی
عوامل مورد ارزشیابی
توصیف نظام (برنامه (
سوالهای مورد ارزشیابی
طرح ارزشیابی و شیوه اجرای آن
ابزار اندازه گیری
روشهای گردآوری داده ها
زمینه های آموزشی گروه
مسائل و مشکلات مدیر گروههای آموزشی دانشگاه مازندران
زمینه آموزشی مدیر گروهها
زمینه پژوهشی مدیرگروههای دانشگاه مازندران
زمینه های «اداری و مالی» مدیر گروهها
زمینه های « کالبدی و فیزیکی و فضاهای آموزشی
نتیجه گیری
پیشنهاد

مقدمه

E درانجام هر کاری وتحقق بخشیدن به اهداف کم وبیش مشکلاتی پیش روی مجریان امرخواهد   بود .مسلماً گستردگی کارموجب افزوده شدن بر میزان مسائل ومتعاقباٌ حجم مشکلا ت خواهد شد .آن چه که باید بیشتر به آن توجه نمود این است که در انجام کارهای بزرگ وخطیر ،علی رغم اینکه وجود مشکلات اجتناب ناپذیر می نماید ،کوچکترین مشکلات پیامدهایی راخواهند داشت که چون نوع کار ارزش بالایی دارد ،این پیامدها نیز چشمگیرتر جلوه می نمایند .درواقع می توان گفت که اگر به ارزش کار توجه شود ،مشکلات بزرگ درکارهای کوچک شاید قابل چشم پوشی باشند اما مشکلات کوچک درکارهای بزرگ وشایسته نباید نادیده گرفته شوند وبا دیده غفلت از آنها گذشت .درک گذشته بشری به مانشان می دهد که پیشبرد کارها وتحقق اهداف همواره مستلزم سازماندهی امور می باشد .بر این اساس سازمانهای مختلف جهت تحقق اهداف مختلف به منصه ظهور می رسند .هدف توسعه وپیشرفت درهر جامعه مسلماٌ با ارزشترین هدف هر جامعه به حساب می آید وتحقق این هدف را باید سازمانهایی بر عهده گیرند . شاید بتوان گفت که مراکز علمی وپژوهشی وبخصوص دانشگاهها مهمترین مؤسساتی می باشند که می توانند بیشترین کمک راجهت محقق ساختن این هدف داشته باشند .اینکه جامعه تا چه اندازه ودرکدام زمینه ها بتواند پیشرفت وتوسعه یابد ،دردرجه اول به عملکرد همین مؤسسات وابسته باز می گردد .به عبارتی می توان گفت هر اندازه زمینه لازم برای فعالیت مؤسسات علمی وپژوهشی بیشتر فراهم گردد ،می توان عملکرد بهتری رااز آنها انتظار داشت .

همان طور که اشاره شد هر اندازه نوع کار خطیر وبا ارزشتر باشد وجود مشکلات حتی درسطح پایین ،لطمات بیشتری خواهد داشت .حال با توجه به رسالت عظیم دانشگاهها باید دید که چه مشکلاتی پیش روی این مراکز وجود دارد .

هدف ارزشیابی

هدف از انجام این پروژه  « بررسی مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی » می باشد ،که البته دامنه آن محدودبه مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی دودانشکده علوم انسانی واجتماعی ودانشکده هنر دانشگاه مازندران می باشد .شاید برای این پروژه سطح بالایی درنظر نگیریم ،اما مصاحبه ها ومسائلی که در این پروژه به آنها پرداخته شده ، می تواند هشداری باشد برای تمام کسانی که به هر نحوه دربه انجام رسیدن فعالیتهای دانشگاهی نقش ایفا می کنند وبا تلاش خود به انحاء مختلف دراین راه تآثیر می گذارند .اما چرا هشدار ؟

همان طور که اشاره شد نقش واهمیت دانشگاهها تا به آن اندازه است که حتی کوچکترین مشکلات درسطح وعمق بیشتری بر عملکرد آن لطمه وارد می سازد.ازطرف دیگر،عاملین اصلی این نهاد که نقش اصلی درتحقق اهداف آن ایفا می کنند –گروههای آموزشی – تحت تآثیر عوامل اجرایی دچار مشکل می شوند .بنابراین پیداست که توجه به عوامل مختلف ونقشی آنها بر این نهاد می گذارند ازاهمیت زیادی برخوردار می باشد .

 

دانلود فایل

نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 77

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : مشکلات مدیران,بررسی مسائل آموزشی,مشکلات مدیران آموزشی, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 246 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت: 7:55

فهرست مطالب

-       عنوان

-       سپاسگزاری

-       فصل اول- مبادی تحقیق Introduction

-       مقدمه

۱-  موضوع تحقیق و تبیین أن

۲-  تعریف مسئله مورد پژوهش

۳-  هدف تحقیق

۴-  ضرورت تحقیق

۵-  محدودیتها و مشکلات تحقیق

۶-  واژه ها واصطلاحات تحقیق

فصل دوم- سابقه تحقیق Research –literature

الف- سابقه نظری تحقیق

ب- تعریف راهنمایی

۲- انواع راهنمایی

۳- راهنمایی تحصیلی

۴- راهنمایی  شغلی

۵- راهنمایی شخصی

۶- راهنمایی فردی

۷- راهنمایی گروهی

۸- تفاوت راهنمایی و مشاوره

۹- پرونده تحصیلی – تربیتی

۱۰- مشاوره متخصصان راهنمایی

۱۱- مشاور موفق

۱۲-  وظایف مشاور

۱۳- سابقه راهنمایی و مشاوره در جهان

۱۴-  سابقه راهنمای ایران

الف- تمهید مقدمات برای اجرای برنامه راهنمایی

پ- برنامه راهنمایی قبل از انقلاب

ج- برنامه راهنمایی بعد از انقلاب

ب- سابقه علمی تحقیق

۱- سابقه علمی تحقیق در جهان

 

روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق

د- روش تحقیق

۱- تعریف روش تحقیق

۲- انواع روش تحقیق

۳- روش این تحقیق

-       فصل سوم روش تحقیق Research Method

الف- فرضیات

ب- تعریف فرضیه

۲- انواع فرضیه

۳- فرضیات این تحقیق

ب-  جامعه آمار و نمونه گیری

۱- تعریف جامعه آماری

۲- جامعه آماری این تحقیق

۳- تعریف نمونه گیری

۴- انواع نمونه گیری

۵- نمونه گیری در این تحقیق

ج- جمع آوری اطلاعات

۱- تعریف روش جمع آوری اطلاعات

۲- انواع روشهای جمع آوری اطلاعات

۳- روش جمع آوری اطلاعات دراین تحقیق

د- روش تحقیق

۱- تعریف روش تحقیق

۲- انواع روش تحقیق

۳- روش این تحقیق

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات  Resarch Analysis

تجزیه و تحلیل سئوالات ۱تا ۲۶ تستی پرسشنامه

۲- تجزیه و تحلیل سئوالات تشریحی پرسشنامه

فصل پنجم: نتیجه گیری  Conclusion

1-  نتیجه این تحقیق

۲-  پیشنهادات و نظرات اصلاحی

۳-  خلاصه تحقیق

۴-  فهرست منابع

۵-  پیوست نمونه پرسشنامه

فصل اول  مبادی تحقیق

۱-  بررسی میزان موفقیت مشاوران در دبیرستانهای پسرانه ناحیه ۴ کرج

مشاوره به معنی همکاری کردن و رأی و نظر فرد متخصص و آگاه را درانجام کاری خواستن است.

 مشاوره نیز همچون راهنمایی تعریف یگانه و یکسانی که مورد قبول همه متخصصان باشند ندارد. و از دیدگاههای صاحب نظران به طریق متعددی تعریف شده است. گروهی از متخصصان مشاور را ازدیدگاه مدل طلبی تعریف کرده و معتقدند مشاوره فعالیتی تخصصی است که به تخشیص مشکل کنشی و ارائه درمان به آن می انجامد از این دیدگاه مشاور که فردی آگاه و متخصص در شناخت و حل مسائل روانی است و نقش بسیار فعال و تعیین کننده ای دارد و اوست که شکل را تشخیص می دهد و سپس برای آن درمان ارائه می دهد و نقش فعالیت مراجع که انسانی دردمند و نیازمند به کمک است به حداقل کاهش می یابد به این شیوه از آزمونهای روانی برای تشخیص مشکلات به میزان زیادی استفاده می شود و مهارت و صلاحیت های فنی وتکنیکی مشاور در حل مشکلات مراجع نقش به سزایی دارد.

 

دانلود فایل

نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 120

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : موفقیت مشاوران در آموزشگاهها,میزان موفقیت مشاوران,مشاوران,مشاوران در آموزشگاهها, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 227 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت: 7:50

فهرست مطالب

فصل اول- طرح تحقیق.. ۱

۱-۱       مقدمه. ۲

۲-۱ بیان مساله. ۲

۳-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۳

۴-۱ اهداف پژوهش… ۳

۱-۴-۱ هدف کلی.. ۳

۲-۴-۱ اهداف ویژه ۳

۵-۱ فرضیات تحقیق.. ۴

۶-۱ سوال پژوهشی.. ۵

۷-۱ محدودیت های تحقیق.. ۷

۱-۷-۱ قابل کنترل. ۷

۲-۷-۱ خارج از کنترل. ۷

۸-۱ واژه ها و اصطلاحات تحقیق.. ۷

فصل ۲- پیشینه تحقیق.. ۹

۱-۲ مقدمه: ۱۰

۲-۲ پیشینه تحقیق.. ۱۰

فصل ۳- روش تحقیق.. ۱۲

۱-۳ مقدمه. ۱۳

۲-۳ روش تحقیق.. ۱۳

۳-۳ جامعه آماری.. ۱۴

۴-۳ جمعیت نمونه «نمونه آماری» ۱۴

۵-۳ متغیرهای تحقیق.. ۱۴

۱-۵-۳ متغیر وابسته: ۱۴

۲-۵-۳ متغیر مداخله گر: ۱۴

۶-۳ مطالعه مقدماتی.. ۱۴

فصل چهارم- تجزیه و تحلیل آماری.. ۱۵

۱-۴ مقدمه. ۱۶

۲-۴ مشخصات آزمودنیها ۱۶

۳-۴ توصیف سوالهای اختصاصی پرسشنامه. ۱۹

۱-۴-۴ آزمون فرضیه اول. ۲۴

۲-۴-۴ آزمون فرضیه دوم. ۲۵

۳-۴-۴ آزمون فرضیه سوم. ۲۵

۴-۴-۴ آزمون فرضیه ۴٫ ۲۶

۵-۴-۴       آزمون فرضیه ۵٫ ۲۶

۶-۴-۴ آزمون فرضیه ۶٫ ۲۷

۷-۴-۴  آزمون فرضیه ۷٫ ۲۷

۸-۴-۴ آزمون فرضیه ۸٫ ۲۸

۹-۴-۴ آزمون فرضیه نهم. ۲۸

۱۰-۴-۴ آزمون فرضیه دهم. ۲۹

۱۱-۴-۴ آزمون فرضیه یازدهم. ۲۹

۱۲-۴-۴ آزمون فرضیه دوازدهم. ۳۰

فصل ۵- تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق.. ۳۱

۱-۵ مقدمه: ۳۲

۲-۵ بحث و نتیجه گیری.. ۳۲

۳-۵ محدودیتهای پژوهش… ۳۴

۴-۵ پیشنهادات… ۳۴

۵-۵ خلاصه تحقیق.. ۳۵

منابع و مآخذ. ۳۷

۱-۱          مقدمه

سلامتی جسمانی و داشتن وضعیت بدنی مطلوب در زندگی بشر از اهمیت خاصی برخوردار است و می تواند به سایر ابعاد زندگی انسان اثر گذارد.

دانشجویان ما نسل فردای جامعه هستند بنابراین باید زمینه ای برای بهبود گسترش خلاقیت آنها فراهم کرد.

ازطرفی با توجه به نهش مهم زنان در صحنه های خانوادگی و اجتماعی داشتن سلامت کامل آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مسابقات ورزشی زمینه ای برای بروز استعدادهای بالقوه، پرکردن اوقات فراغت و به وجود آوردن ساعاتی خوش برای دانشجویان است.

بنابراین اگر مسئولین برگزاری مسابقات شرایطی را فراهم کنند که این مسابقات هرچه باشکوهتر برگزار گردد افراد به طور گسترده تری در صحنه مسابقات ظاهر می شوند.

در این پژوهش میزان رضایتمندی دختران دانشجو از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها در دانشگاه فردوسی را ارزیابی کردیم تا نقاط ضعف و قوت برگزاری مسابقات را مورد بررسی قرار دهیم و در آینده برنامه ریزی بهتری ارائه نمائیم.

۲-۱ بیان مساله

در سالهای گذشته تلاشهای زیادی در جهت توسعه ورزش بانوان صورت گرفته است یکی از راههای علاقمند کردن دختران دانشجو به فعالیتهای جسمانی برگزاری مسابقات ورزشی در سطح خوابگاهها می باشد.

در این مطالعه محقق جهت تشخیص میزان رضایتمندی دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها به توزیع فرم ارزشیابی بین شرکت کنندگان و تماشاچیان پرداخت.

۳-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق

با توجه به زندگی امروز که بی تحرکی بصورت شیوه زندگی در آمده و انجام فعالیتها محدود گردیده مسئولین برای پیشگیری از عدم فعالیت جوانان بخصوص دختران بایستی برنامه هایی پویا در نظر بگیرند.

زیرا مطالعات نشان می دهد آمادگی جسمانی دختران از نرم استاندارد کمتر است درنتیجه باید زمینه ای برای فعالیت و تحرک این قشر آسیب پذیر فراهم کرد. هرساله مسابقات خوابگاهها به منظور ایجاد انگیزه برای روی آوردن دختران دانشجو به فعالیت های ورزشی در سطح دانشگاه فردوسی برگزار می گردد. این تحقیق نشان می دهد که مسئولین ما تا چه اندازه توانسته اند با تبلیغات و … دانشجویان دختر را به رقابتی سالم در عرصه ورزش سوق دهند.

 

دانلود فایل

نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 43

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : رضایت مندی دانشجویان, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 375 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت: 7:48

مقدمه

چکیده تحقیق

بیان مسئله

فصل اول

تعریف موضوع تحقیق

ضرورت تحقیق

فایده تحقیق

اهداف کلی و ویژه تحقیق

محدودیت های تحقیق

تعریف واژه ها و اصطلاحات

-  شرایط  و عوامل اقتصادی

 الف – فقرو محدودیت اقتصادی

ب- نامناسب بودن مکان زندگی

ج- نامناسب بودن امکانات بهداشتی

د-کارکردن کودکان

۲- شرایط و عوامل فرهنگی واجتماعی

الف- فرهنگ و رابطه آن با آموزش و پرورش

ب- تفاوت زبان و فرهنگ بومی با زبان و فرهنگ عمومی

ج- نگرش محیط و خانواده نسبت به تربیت کودکان از نظر جنسیت آنها

۳- شرایط عواملی خانوادگی

۴- محدودیتهای محلی و جغرافیایی و توزیع نامناسب امکانات آموزشی

 تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق

-        روش تحقیق

-        جامعه آماری

-         نمونه آماری

-        شیوه های جمع آوری اطلاعات و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

-جداول یافته های جامعه از پرسشنامه های دانش آموزان

-تحلیل یافته های دانش آموزان

- منابع

مقدمه:

شکست  تحصیلی و خسارتهای ناشی از آن یکی از نقایص آموزشی بسیاری از کشورهای جهان سوم، و از آن جمله کشور ایران است .

کودکان ما  ارزشمندترین سرمایه جامعه ، ظریف ترین و گرانبهاترین هدیه ای هستند که خداوند به عنوان امانت به ما سپرده است و از وظایف جامعۀ  دست اندر کاران تعلیم تربیت  کشور اسلامی است که از طریق مطلوبترین روشها و انسانی ترین رفتار کودکان جامعه (آینده سازان)  را هدایت کنند در این راستا خانواده در آموزش و پرورش به عنوان محور و پایه اصلی می توانند انجام وظیفه کنند.

روشها و طرحهای متعدد برای همکاری پدر و مادرها با فرزندان وجود دارد که در شرایط مختلف به فراخور مال والدین قابل اجرا و بهره برداری می باشند میزان تصمیمات تراکم شغلی ، موقعیت اقتصادی ، اجتماعی پدر و مادرها از جمله عوامل تعیین کننده ای هستند که حدود و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را مشخص می سازند.

 

دانلود فایل
نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 69

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : شکست تحصیلی,خسارتهای شکست تحصیلی,خسارتهای ناشی از شکست تحصیلی, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 213 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت: 7:34

فصل اول
روش تحقیق
مقدمه
نوع و روش تحقیق
شیوه‌ اجرای تحقیق
جامعه آماری
جمعیت مورد مطالعه
روش نمونه‌گیری
تعیین حجم نمونه
متغیرهای تحقیق
روش جمع‌آوری اطلاعات
روایی Validity
اعتبار Reliability
ضریب کرنباخ آلفا
فرضیات تحقیق
روش‌های تجزیه و تحلیل آماری
آمار توصیفی
آمار استنباطی
بررسی آمار تحلیلی مورد استفاده برای فرضیه های تحقیق
فصل دوم
تجزیه وتحلیل اطلاعات
مقدمه
آمار توصیفی
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس سن
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس جنسیت
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس تاهل
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس تعداد فرزندان
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس سطح تحصیلات
شغل اصلی
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس شغل اصلی
مالکیت زمین کشاورزی آبی
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان مالکیت زمین کشاورزی آبی
مالکیت زمین کشاورزی دیم
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان مالکیت زمین کشاورزی دیم
مالکیت اراضی تحت کشت توتون
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان مالکیت زمین کشاورزی آبی
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان زمین تحت کشت توتون
میزان درآمد از شغل توتون کاری
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان درآمد از شغل توتون کاری
سابقه فعالیت توتون کاری
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس سابقه فعالیت توتون کاری
تسهیلات حمایتی
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس استفاده از تسهیلات حمایتی
نوع استفاده از تسهیلات حمایتی
توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس نوع استفاده از تسهیلات حمایتی
دفعات تماس با مروج
توزیع فراوانی دفعات تماس توتون کاران با مروجان شرکت دخانیات
شرکت در کلاس های آموزشی ـ ترویجی
توزیع فراوانی شرکت توتون کاران در کلاس های آموزشی ـ ترویجی
آمار تحلیلی
نتایج حاصل از ضریب همبستگی اسپیرمن
فصل سوم
خلاصه‌، نتایج و پیشنهادات
نتیجه گیری
پیشنهادات

 

دانلود فایل
نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 60

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : شناسایی نیازهای آموزشی,نیازهای آموزشی توتون کاران, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 262 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت: 7:31

عنوان    صفحه
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
انگیزه تحقیق
اهداف تحقیق
اهمیت موضوع مورد بررسی
فصل دوم
تاریخچه توجه نابینایان
گذری بر تاریخچه آموزش و پرورش در ایران و جهان
تاریخچه خط بریل در جهان و ایران
تعریف و طبقه بندی نابینایی
عوامل مؤثر بر نابینایی
تعلیم و تربیت کودکان نابینا
آشنایی با آموزش نابینایان و روشهای مورد استفاده
شورای جهانی رفاه نابینایان
آمار نابینایان در جهان و ایران
سئوالات تحقیق
تعریف نظری و عملیاتی متغیرها

فصل سوم
روش تحقیق
جامعه آماری
فرد مورد مشاهده
حجم نمونه
ابزار تحقیق
شرح مؤسسه
فصل چهارم
جداول  توزیع فراوانی
فصل پنجم
نتایج تحقیق
پیشنهادات
محدودیت های تحقیق
نمونه پرسشنامه
منابع

مقدمه:

متأسفانه در کشورهای جهان سوم که سلطه سالها استعمار و استثمار آنان  را از قافله پیشرفت تمدن عقب نگاهداشته درصد نابینایان بعلت فقدان بهداشت عمومی، سوء تغذیه، عدم رعایت مسائل ایمنی در کار، بی اطلاعی از مسائل بهداشتی چشم و غیره. بسیار بالا و نگران کننده است. این در جائیست که نقد علمی و مالی دولتها اجازه ایجاد سازمانهای رفاهی و انجام تحقیقات علمی در زمینه رفاه نابینایان را نمی دهد درواقع کشورهای جهان سوم با کمترین امکانات توانبخشی تعداد قابل ملاحظه ای نابینایی محروم از شغل، خانواده وامکانات آموزشی دارد که وضع آنها وخیم تر می شود.

 بیان مسئله

نابینایی فاجعه نیست بلکه پدیده ای است بس کهن که قدمت آن را نمیتوان با پیدایش بشر همزاد وهمزمان دانست. با این عارضه و اتفاق باید به درستی روبرو شد. با قبول واقعیت  آن را از طریق صحیح، سعی در برطرف کردن مشکلات آن تلاش کرد. با وجودی که نابینایی از نظرگذراندن زندگی صحیح وسالم فرد در موارد خاصی کمتر از بسیاری از معلولیتهای دیگر محدودیت ایجاد می کند مردم و جامعه نسبت به آن حساسیت بیشتری دارند و گاه نسبت به این گروه ترحم نابجایی از دیگران سر می زند. شاید به دلیل این است که اولاً نابینایی قابل دیدن است و نقصی ظاهری است در حالی که مثلاً ناشنوایی و معلولیتی به ظاهر پنهان است وشخص ناشنوا از نظر ظاهر، فردی سالم جلوه می کند دوم اینکه هر کسی قادر است د رتاریکی یا با بستن چشم خود دنیای نابینایی را حس کند در حالی که کسی قادر نیست گوش خود را ببندد و دنیای سخت شنوایی را لمس نماید. دلیل دیگر شادیوجود وسایل کمکی مخصوص نابینایان باشد مانند عصای سفید، عینک سیاه، یا سگ راهنما که همگی نقص این گروه را بزرگتر جلوه گر می سازند و بهتر در معرض دید دیگران قرار  میدهند و دنیای آنان را یادآور می گردند.( پاکزاد ۷۶، ۲۹۲)

 

دانلود فایل

نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 75

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : مشکلات آموزشی مدرسه,بررسی مسائل آموزشی,مشکلات آموزشی,مشکلات نابینایان, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 222 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت: 7:28

عنوان    صفحه
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
انگیزه تحقیق
اهداف تحقیق
اهمیت موضوع مورد بررسی
فصل دوم
تاریخچه توجه نابینایان
گذری بر تاریخچه آموزش و پرورش در ایران و جهان
تاریخچه خط بریل در جهان و ایران
تعریف و طبقه بندی نابینایی
عوامل مؤثر بر نابینایی
تعلیم و تربیت کودکان نابینا
آشنایی با آموزش نابینایان و روشهای مورد استفاده
شورای جهانی رفاه نابینایان
آمار نابینایان در جهان و ایران
سئوالات تحقیق
تعریف نظری و عملیاتی متغیرها

فصل سوم
روش تحقیق
جامعه آماری
فرد مورد مشاهده
حجم نمونه
ابزار تحقیق
شرح مؤسسه
فصل چهارم
جداول  توزیع فراوانی
فصل پنجم
نتایج تحقیق
پیشنهادات
محدودیت های تحقیق
نمونه پرسشنامه
منابع

مقدمه:

متأسفانه در کشورهای جهان سوم که سلطه سالها استعمار و استثمار آنان  را از قافله پیشرفت تمدن عقب نگاهداشته درصد نابینایان بعلت فقدان بهداشت عمومی، سوء تغذیه، عدم رعایت مسائل ایمنی در کار، بی اطلاعی از مسائل بهداشتی چشم و غیره. بسیار بالا و نگران کننده است. این در جائیست که نقد علمی و مالی دولتها اجازه ایجاد سازمانهای رفاهی و انجام تحقیقات علمی در زمینه رفاه نابینایان را نمی دهد درواقع کشورهای جهان سوم با کمترین امکانات توانبخشی تعداد قابل ملاحظه ای نابینایی محروم از شغل، خانواده وامکانات آموزشی دارد که وضع آنها وخیم تر می شود.

 بیان مسئله

نابینایی فاجعه نیست بلکه پدیده ای است بس کهن که قدمت آن را نمیتوان با پیدایش بشر همزاد وهمزمان دانست. با این عارضه و اتفاق باید به درستی روبرو شد. با قبول واقعیت  آن را از طریق صحیح، سعی در برطرف کردن مشکلات آن تلاش کرد. با وجودی که نابینایی از نظرگذراندن زندگی صحیح وسالم فرد در موارد خاصی کمتر از بسیاری از معلولیتهای دیگر محدودیت ایجاد می کند مردم و جامعه نسبت به آن حساسیت بیشتری دارند و گاه نسبت به این گروه ترحم نابجایی از دیگران سر می زند. شاید به دلیل این است که اولاً نابینایی قابل دیدن است و نقصی ظاهری است در حالی که مثلاً ناشنوایی و معلولیتی به ظاهر پنهان است وشخص ناشنوا از نظر ظاهر، فردی سالم جلوه می کند دوم اینکه هر کسی قادر است د رتاریکی یا با بستن چشم خود دنیای نابینایی را حس کند در حالی که کسی قادر نیست گوش خود را ببندد و دنیای سخت شنوایی را لمس نماید. دلیل دیگر شادیوجود وسایل کمکی مخصوص نابینایان باشد مانند عصای سفید، عینک سیاه، یا سگ راهنما که همگی نقص این گروه را بزرگتر جلوه گر می سازند و بهتر در معرض دید دیگران قرار  میدهند و دنیای آنان را یادآور می گردند.( پاکزاد ۷۶، ۲۹۲)

 

دانلود فایل

نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 75

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : مشکلات آموزشی,مسائل آموزشی,مشکلات آموزشی نابینایان,بررسی مشکلات,بررسی مشکلات نابینایان, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 251 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت: 7:25

فهرست

تقدیر وتشکر……………………………………….………….      ۱

تقدیم به…………………………………………….….…...      ۲

طرح تحقیق…….………….………………………………………………..     ۳

چکیده…………...………...………………………………………………..       ۶

فصل اول :  مقدمه….………………………………………………………       ۷

فصل دوم:تاریخچه….…...……………………………………………….       ۹

فصل  سوم: مقدمه علمی…..………………………………………………       ۱۴

فصل چهارم:کاربرد……...….……………………………………………       ۲۰

فصل پنجم: مصاحبه…….….…………………………………………………..       ۳۸

 فصل ششم:آثار زیان بار تابش پرتو در پزشکی هسته ای…………………        ۴۶

فصل هفتم: حفاظت انسان در برابر پرتو زایی………………….……………       ۵۰

 نتیجه گیری…………………………………………………..….…………….        ۵۳

منابع و ماخذ…………………………………………………….……………..        ۵۴

تعریف موضوع تحقیق:

     ازگذشته تاکنون افرادبسیاری درزمینه ی انرژی هسته ای   فعالیت های بسیاری کرده اند و پژوهش های فراوانی  انجام داد   امابعضی تنهامتوجه این موضوع هستندکه ازانرژی   هسته ای  برای مصارف خطرناک وساخت بمب هسته ای می توان بهره برد.

اما مادراین تحقیق به کاربردهای صلح امیزانرژی هسته ای وتکنولوژی هسته ای درپزشکی به بحث وگفت وگوپرداخته ایم .

انرژی هسته ای کاربردهایفراوانی درپزشکی داردکه بسیارموردتوجه همگان واقع است وهدف ماازاین تحقیق بیان این کاربردهاوتغییرافکارعمومی واگاه کردن افرادازکاربردهای بی شماراین انرژی بی پایان است .انرژی که جوانان این مرزوبوم باتلاش وکوشش فراوان به ان دست یافته اند.

این فناوری (انرژی هسته ای)مارادراین زمینه تشخیص بیماری هاودرمان بیماران ازطریق پرتوپزشکی ورادیو گرافی ورادیوداروهاو…یاری می نمایدومی توان ازاین طریق سالانه جان بسیاری ازافرادجهان رانجات دادوبیماری های ان ها را بهبود بخشید.’

 سوالاتی در رابطه با تحقیق:

 ۱-آیا از انرژی هسته ای در پزشکی  بهره می توان برد؟

۲-مزایای PETوSPECTچیست؟

۳-چگونه می توانیم از رادیو داروها استفاده کرد؟

   به امید روزی که همگان به مصارف وکاربردهای صلح آمیز این انرژی پی ببرند.

 پیشینه ی تحقیق:

      مادراین راه به سایت های گوناگون همچون:سایت پژوهشکده ی بوعلی وسایت های مرتبط به پزشکی هسته ای…وکتب مختلف بطور مثال اصول حفاظت دربرابرپرتوها دررادیولوژی-نویسنده فرح جوزانی…مراجعه کرده وازاطلاعات موجوددران هابهره برده ایم وهدف مابرداشتن گامی  کوچک درحد توان مان بوده است.امااین راه بسیاربلندوطولانی بوده است وبدین سبب جای پژوهش فراوان دارد.

اهداف واهمیت موضوع تحقیق:

    اهمیت موضوع:این موضوع ازاین جهت دارای اهمیت است که که انرژی هسته ای برخلاف انچه که در اذهان عمومی شکل پیدا کرده دارای مصارف صلح امیز فراوانی می باشد که نوع برخورد و استفاده درست انسان از آن می تواند منجر به پیشرفت های چشمگیر در علوم مختلف

از جمله علم پزشکی گردد.

دانلود فایل

نوع فرمت: ورد - تعداد صفحه: 57

آی داک...
ما را در سایت آی داک دنبال می کنید

برچسب : انرژی هسته ای در پزشکی, نویسنده : صیاد idoc بازدید : 254 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت: 7:18